Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hírek Aliciárol meg Cikkek

2008.07.14

 
 Myspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter Graphics     Myspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter Graphics




Alicia Keys életrajza:

5 éves korában kezdett el tanulni zongorázni. 14 évesen már írogatta az elsõ dalait a debütáló nagylemezéhez. Igazi háború bontakozott ki a demófelvételei iránt az amerikai lemezkiadók között 16 éves korában, ekkor már a kiváló iskolai eredményei miatt megvolt az érettségije. Elõször egyébként úgy tûnt, hogy a Columbia Records szerzi meg magának a kisasszonyt, de Alicia úgy érezte, hogy nem engedik a kreativitását kibontakozni.
1998-ban egy partin mutatták be Clive Davisnek, aki annak idején még az Arista fõnöke volt. Alicia nem sokkal ezelõtt fejezte be a Professional Performance Art School-on a tanulmányait kitûnõ eredménnyel s éppen a Columbia Egyetemre készült. Davis el volt ragadtatva, kihasználta a kapcsolatait, gyorsan kivásárolta Aliciát a Columbiával kötött egyességébõl és átvette az Arista szárnyai alá.
Ez történt 1998-ban. Nem volt egy jó idõszak Davis számára: Az akkoriban 66 éves öreg rókának lassan át kellett adnia a helyét egy fiatalabbnak, az utódja a LaFace fõnöke L.A. Reid lett. Mindemellett az amerikai szakmai élet mosolygott rajta, mivel ekkoriban reanimálta a latino-rocker Carlos Santana-t és szerzõdést is kötött vele. Azóta a csúfolódások rég a torkukon akadtak a kellemetlenkedõknek. Santana napjainkig a „Supernatural” címû albumából 25 millió példányt adott el, s 2000-ben 9 Grammyt vitt haza. Davis és az Arista számára 1999 a legjobb gazdasági esztendõ lett 27 év óta.
Mi köze van ennek az egésznek Alicia Keyshez? Egész egyszerû a válasz: a 20 éves New York-i hölgynek a karrierje szorosan összekapcsolódik Clive Davis életének alakulásával, aki közben 69 éves lett, s aki a karrierje során 300 Nr. 1. sláger létrejöttében játszott kiemelkedõ szerepet. Nem beszéltem még itt arról, hogy hozzá kapcsolódnak olyan nevek, mint Janis Joplin, az Aerosmith, Santana, Billy Joel, Bruce Springsteen, a Pink Floyd, Barry Manilow, Whitney Houston, Dido és még sorolhatnám: mindegyikõjüknek õ segített felkerülni a csúcsra.
Davis sikeresen kiállta az elmúlt évek hullámvasútszerû történéseit, nem vállalta el a BMG egyik vezetõ pozícióját, hanem 2000. szeptember 15-én megalapította a J Records-szot, melyet a második családneve a „Jay” után nevezett el. A 150 millió dolláros indulási pénzüket a BMG Entertainment-tõl kapták, mely bizonyos fokig így lekötelezte a J Records-szot a BMG irányába.
Clive Davis Alicia Keysben látta a J Records jövõjét: egy mennyeien gyönyörû hang, hatalmas tehetség, kiváló személyiség és kihasználatlan spontaneitás - ez jellemzi a 20 éves sztárt.
A J Recordsnál az elmúlt jó egy évben három nagylemez látott napvilágot: mind a három a Billboard lista top 10-e között kötött ki: az O-Town az 5. helyen, Luther Vandross a 6., Alicia Keys pedig az elsõn
.

"Songs In A Minor” címû albuma az elsõ héten 300 ezer példányban kelt el. Ennél többet ebben az idõben nem is lehetett volna az Egyesült Államokban eladni. "Nem tudtunk egyszerûen többet gyártani belõle. Ilyet a negyven éves karrierem alatt nem láttam még” - áradozott Clive. Mivel a raktárak kiürültek, s az utánpótlásra várni kellett, ezért Alicia a 2. héten visszacsúszott a slágerlista 2. helyére.
Ez az egész olyan hollywoodi történetnek hat, gondolhatnák egyesek. De így ebben a formában nem állja meg a helyét az egész! Ez Clive Davis-es történet és kész! Hogy lehet egy újoncot így betornászni az egyébként is telített amerikai piacra, ahol olyan sztárok nyomulnak a közönség minél szélesebb rétegeinek megnyerése érdekében, mint Britney Spears vagy Christina Aguilera? Egész egyszerûen. Clive Davis exkluzív estéket szervezett a New York-i villájában, ahová a legfontosabb médiapartnereit hívta meg. Aliciával beutazta az egész USA-t, s meglátogatta a legfontosabb rádióállomásokat.
Az MTV-nél is bemutatta Alicia elsõ dalához a "Fallin’”-hoz készült videoklippet, s miközben a résztvevõk könnye folyt még meg is fenyegette õket: "Addig innen nem megyek el, amíg nem ígéritek meg, hogy a számot magas rotációban játsszátok!” Röviddel késõbb már a limuzinjában ült, s csendes mosollyal nézett a felfedezettjére. Sikerük volt!
Alicia igazi sikerét három fellépés hozta meg valójában: ezek közül az elsõ a tavalyi Pre-Grammy-Party volt, melyet Clive Davis minden évben megszervez a „kulcsemberek” számára. Sztárunk Gladys Knight után lépett a színpadra, s õrületes ováció követte dalát. Hasonló tapsvihar fogadta a Jay Leno Showban és Oprah Winfrey-nél is. Amit közel 40 millió amerikai háztartásban láthattak az emberek, az semmiféle eddigi kategóriába nem sorolható be, ennek újat kell nyitni: egy fiatal fekete lány, aki rapkirálynõként néz ki, Beethovent játszik a zongorán és kristálytisztán kiénekli a 4 oktávot úgy, hogy közben a lélek beszél belõle. Egy klasszikus, mint a „Summertime”, melybõl érezni lehet az utca leheletét, a New York-i fülledt esték illatát, amikor jóval éjfél után a szerelmi bánat minden testrészedbõl sugárzik, hogy aztán hamarosan beleolvadjon a forró aszfaltba s elmerüljön az élet végtelen vérkeringésében. 

"Songs In A Minor” - albumbemutató

A "How Come You Don’t Call Me” címû Prince-klasszikus és a Brian McKnights-féle "Never Felt This Way”-en kívül az összes dalt Alicia Keys saját maga írta és õ volt a producerük is. Ismerkedjünk meg közelebbrõl a "Songs In A Minor”-ral!

"Girlfriend” - Csodálatos együttmûködés fültanúi lehetünk "Da Man” Jermaine Dupri-val. Jazzes, popos dalról van szó, melyet feltuningoltak egy kis hip-hop-pal és R&B-vel. A két sztár hangja már csak hab a tortán. Jó étvágyat hozzá!

"How Come You Don’t Call Me” - A Prince-klasszikus feldolgozásához maga a herceg adta hozzájárulását, s igen meg volt elégedve az eredménnyel. Sõt, meghívta Aliciát a birodalmába a Paisley Parkba, ahol duettben énekelték el a "How Come You Don’t Call Me”-t. Csak reménykedhetünk abban, hogy hamarosan ezt a verziót is meghallgathatjuk CD-rõl.

"Fallin’” - Alicia kiénekli a vágyait a szívébõl, s mindehhez a kellõ kíséretet egy igen minõségi gospelkórus adja. Az albumának az elsõ kislemeze már számtalan hallgató fülébe belopózott, s ki sem akar jönni onnan. Konzekvencia: Dramatikus szerelmibánat-himnusz magas vágyakozással fûszerezve.

"Troubles” - Magas szinten mûvelt érzéki színház elég minimális befektetéssel. A szám közben Alicia csúcsra járatja magát s minden eddig kételkedõt meggyõz arról, hogy tud valamit, amit más nem. Ideális dal az esõs napokra vagy az olyan vasárnapokra, amikor szívesen lustálkodik az ember még egy kicsit az ágyikóban.

"Rock Wit U” - Az Old School összefut az új soullal. Alicia találkozása a soul nagyapjával, Isaac Hayes-szel annyira érzõdik a hangszórókból, hogy ha az ember becsukja a szemét, akkor játszi könnyedséggel tudja magát Manhattan kis sikátoraiba beleképzelni. A zseniális húzások, a fúvós hangszerek nagyszerû kísérete és a különbözõ zenei megoldások még a legfáradtabb emberekbõl is mesterdetektíveket varázsolnak egy pár perc erejéig. Shaft felügyelõ üdvözöl mindenkit!

"A Woman’s Worth” - Egy igazi soul-gyöngy, melyben Alicia elmeséli, hogy miért is értékes neki egy-egy simogatás és egy-egy gyémánt. Groove-os középtempójú szám, mely minden igazi férfinak megdobogtatja a szívét.

"Jane Doe” - John Doe nõi formáját testesíti meg "Jane Doe”, ami Amerikában a 0-8-15 típust jelenti. Alicia vicces leszámolása azokkal a lányokkal, akik csak ki akarják használni a barátaikat.

"Goodbye” - Alicia zenei búcsúlevele nem csak az elvesztett szerelmet gyászolja. Ez a 'libabõrös' ballada a viharos megbékéléseknek is simán ellenáll.
"The Life” - A dancefloor-jazz vegyül a 70-es évek souljával, s mindehhez jön még egy kicsi szerelmi bánat blues képében. A dal üzenete reményt keltõ: Holnap a világ biztosan szebb lesz majd.

"Mr. Man” - A 20 éves New York-i csaj elsõ közös munkája Jimmy Cozierrel, aki egyébként Olivia debütáló videójában szerepel. Kellemes bár-jazz soulos beütéssel.

"Butterflyz” - Egy hang, egy zongora s számtalan szívet melengetõ érzés! Ennél zseniálisabbat nehéz készíteni!

"Why Do I Feel So Sad” - Egyszerûen csodálatos, a szív kellõs közepébe talál bele. Alicia a bánatát csak három akkorddal 'önti le', olyan ez az egész, mint a vaníliaszósz a finom eperszemeken.

"Caged Bird” - Szorongás, félelem, depresszió. Alicia varázslata, mágiája elszorítja az ember torkát. Ha a "Caged Bird” nem érinti meg a hallgató szívét, akkor az eddig nem élt emberként.

"Lovin' U” - Díva-soul a legmagasabb szinten. Alicia hódolata a szerelemnek. Vagy másképp:
Ha a szív a boldogságtól kiugrani készül a helyérõl...

 
Teenage Love Affair
This is a video response to Alicia Keys - No One


 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Francia utca 11

(Liánosy Leonetta, 2011.06.12 10:36)

Én nagyon szeretem Alicia Keist,ezért szabadidőmben mindig rólakeresek az interneten!

Tarnaörs Deák F. ut 16

(Radics Erika, 2008.12.06 18:45)

Alicia Keys A pálda Kápem Nagyon szeretem a hangját és őtis és ahogy zongorázik .én is szeretek énekelni is és zongorázni most kaptam egy zongorát karácsonyra!!!! És imádom a dalait hajrá alicia Szeretettel Erika Pussy!!